WIADOMOŚCI

  • 12.10.2008
  • 7214
Bourdais ukarany
Bourdais ukarany
Sędziowie Grand Prix Japonii zdecydowali się nałożyć karę na Sebastiena Bourdaisa za kontakt z Felipe Massą na 50 okrążeniu wyścigu o Grand Prix Japonii. Do czasu uzyskanego przez Francuza zostało doliczonych 25 sekund.
baner_rbr_v3.jpg
Na 50 okrążeniu z pit lane wyjeżdżał Sebastien Bourdais. Na pierwszym zakręcie dogonił go i próbował wyprzedzić Felipe Massa. Bourdais uderzył lekko w kierowcę Ferrari, który obrócił się na torze. Na mecie Bourdais zameldował się na 6, a Massa na 8 pozycji.

Decyzja sędziów spowodowała cofnięcie Bourdaisa na 10 pozycję w wyścigu, co dodatkowo oznacza awans Felipe Massy na 7 pozycję – dzięki temu Brazylijczyk z Japonii wyjedzie nie z jednym, a z dwoma punktami. Przez to kierowca Ferrari traci w mistrzostwach do Lewisa Hamiltona 5 punktów. Na 6 pozycję awansował Sebastian Vettel, a na 8 Mark Webber.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

38 KOMENTARZY
avatar
owadd

12.10.2008 10:16

0

Coś to śmierdzi...


avatar
yantar

12.10.2008 10:17

0

Troche mnie to dziwi, ze nie zakwalifikowano tego jako "incydent na torze" i puszczono kantem.


avatar
niza

12.10.2008 10:18

0

a realizator pokazał to podczas transmisji bo coś nie pamiętam tego????


avatar
pablomak

12.10.2008 10:18

0

IMO słuszna decyzja sędziów, przeszkodził Massie, kiedy ten go wyprzedził, a wtedy kierowca Ferrari mógłby wykręcić extra time!


avatar
skyler

12.10.2008 10:19

0

no i Kubek ma już 7 do Massy :/ w dodatku to Massa za wszelką cenę chciał być przed Burdaisem :/


avatar

12.10.2008 10:19

0

realizator wiele ciekawych momentów przegapił, ten jednak udało mu się zarejestrować


avatar
conrad30

12.10.2008 10:21

0

tjaaa pokazał.


avatar
Avellana

12.10.2008 10:23

0

owagg, a według mnie jest wszystko w porządku,bo to Massa był przed Bourdaisem i to właśnie Sebastian w niego walną z tyłu, jakby było inaczej to Felipe by nie zakręciło


avatar
martakamyk13

12.10.2008 10:24

0

Nie wiem czy ten incydent zasługuje na kare, Bourdais zasługuje na te punkty....


avatar
Xellia

12.10.2008 10:25

0

zgadzam się, że kara powinna być, ale czy 25 sekund to nie za dużo??


avatar
karolVTEC

12.10.2008 10:29

0

ja już chcieli dać kare to najlepszym wyjściem było by przesunięcie o 5 pozycji na starcie do kolejnego wyścigu... bo za dużo układania wyścigu poza torem.. :/


avatar
maren

12.10.2008 10:31

0

No w takim wypadku chyba innej kary nie można dać. Bo kara o przesunięcie o 5 miejsc na starcie w Chinach troche bezsensu by była według mnie. W mojej opinii to kara zasłużona.


avatar
niza

12.10.2008 10:41

0

no cóż chyba przespałam ten moment, musze go poszukać na necie, jakby ktoś znalazł wcześniej to proszę o linaka


avatar
Polak477

12.10.2008 10:41

0

kara przesunięcia o 5 miejsc nic nie dała by Massie bo i tak Massa nie byłby zagrozony przez Bourdaisa


avatar
niza

12.10.2008 10:41

0

link*


avatar
dziarmol@biss

12.10.2008 10:43

0

2008-10-12 10:17:23 yantar- a pamietasz rok temu na tym samym torze Kubica vs Hamilton? i jaki werdykt zapadł ?


avatar
Fazik83

12.10.2008 10:43

0

Spoko, że tak się stało. Tym samym Massa ma o ciut większe szanse na zwycięstwo. Swoją drogą operator kamer podczas dzisiejszego GP sie nie popisał...


avatar
morek150

12.10.2008 10:51

0

dziwnie bo zwykle jesli był drobny incydent i decyzja była po wyscigu to była kara cofnięcia w kwalifkacja następnego wyscigu,ale jak w tamty roku fia była z hamiltonem to teraz z ferrari, ta kara dla hamiltona to tez dziwna sprawa ale jak massa miał nie zdobyć punktów to hamilton tez


avatar
oprezes

12.10.2008 11:07

0

Glupota... Massa nie byl przed Bourde nawet. Tak tylko wygladalo z tej kamery. Poza tym to byla czysta walka i tyle.


avatar
TOTTI

12.10.2008 11:11

0

Cholera jasna, po co go karali? I teraz 3 pkt za typowanie mniej bo Vettel dojechal na 6-tym a typowalem go na 7-mym.


avatar
yantar

12.10.2008 11:14

0

dziarmol pamietam jak to bylo miedzy Ham vs Kub. Ale nie lubie jak sedziowie gmyraja przy kazdym dotknieciu sie bolidow jesli nie ma precyzyjnych przepisow bo wychodza takie kwiatki. Pozniej zawsze sie rodza kontrowersje gdy w incydencie bierze udzial ktos z czolowki punktowej. Gdyby Massa sie nie obrocil stawiam, ze ukreconoby sprawie leb. Szczegolnie, ze pozniej Massa bardzo kontrowersyjnie zaatakowal Webbera na wyjezdzie z pitlane, gdyby ktos sie tam wtedy nieszczesliwie nawinal bylaby masakra.


avatar
Avellana

12.10.2008 11:16

0

oprezes- skoro nie był prze Bourde to w jaki sposób wytłumaczysz to że Felipe się obrócił? dla mnie sprawa jest jasna Sebastian walną w bok bolidu Massy kiedy ten był już przed nim w przeciwnym wypadku sytuacja nie wyglądałaby tak jak wyglądała


avatar
leo_

12.10.2008 11:47

0

Może i słuszna decyzja, a może i nie. Jak dla mnie , to znowu trochę widać, że FIA chce jeszcze bardziej podkręcić napięcie w ostatnich 2 wyściagach poprzez zmniejszenie różnicy punktowej między Massą a Hamiltonem.


avatar
wojtek_g

12.10.2008 11:53

0

TOTTI : ja mam tak samo - vettel na 7. ;/ i to bedzie dla mnie 6 pkt mniej ...


avatar
loydzios

12.10.2008 12:45

0

Ja też miałem vetela na 7,ale przynajmniej kubka trafiłem i raikonena:)


avatar
Cypriano

12.10.2008 12:58

0

Ciekawe że w taki sam sposób nie ukarali Massy za to jak obrócił Hamiltona!!!


avatar
Polak477

12.10.2008 13:25

0

bo to było na samym początku wyścigu !!!


avatar
sam-wiesz-kto

12.10.2008 15:23

0

DOŻYWOTNI ZAKAZ PROBADZENIA BOLIDU F1 DLA MASSY!!! dziekuje


avatar
TOTTI

12.10.2008 16:16

0

wojtek_g - No faktycznie, 6 pkt w tyl a nie 3. sam-wiesz-kto - Tyle masz do powiedzenia Lordzie Voldemorcie? Massa dzisiaj jechal bardzo nerwowo, co dowodzi ta kolizja z Bourdais, celowe uderzenie w Hamilltona i nie wiem czy przypadkiem nie powinien dostac kare przy wyprzedzeniu Webbera, co by bylo gdyby ktos wyjezdzal ktos akurat z pit lane? Spa'98. Chyba ze to bylo na 2-3 okrazenia przed meta wiec pewnie sobie pomyslal ze nikt juz nie wjedzie raczej do pit lane wiec dopuscil sie tak ryzykownego manewru.


avatar
Monsterdst

12.10.2008 16:29

0

kara powinna być dla Massy moim zdaniem to on przedobrzył przy wyprzedzaniu


avatar
Corvin

12.10.2008 19:30

0

To sa jaja po prostu ! Bourdais wyjezdzal z pit lane na swoim pasie i to Massa go zepchnal z toru ! FIArrari musi zapewnic Massie mistrza !!!


avatar
Corvin

12.10.2008 19:38

0

Totti - popieram poglad !!! Sytuacja z Webberem byla co najmniej podobna jak z Bourdais. Nie wazne czy wyjezdzal z pit lane, byl na torze i nie byl dublowany ! I uderzenie w Hamiltona bylo celowe, co widac po skrecie kol, gdy wyjezdzal z przecietej szykany. Zakret byl w lewo a kola auta Massy byly w prawo. Po prostu chcial zepchnac z toru Hamiltona ! Rozne kurewstwa widzialem w F1, ale to dzisiejsze w wykonaniu Massy to rekord wszech czasow. Massa powinien byc zdyskwalifikowany i do konca sezonu jezdzic bez punktow !!!


avatar
pz0

13.10.2008 09:32

0

Mimo że układ FIA-Ferrari nie podoba mi się to jednak decyzja jak najbardziej słuszna. Kara była oczywista, aż dziwi mnie dlaczego rozpatrzenie odłożyli do zakończenia GP. To nie było na początku wyścigu, ale po wyjeździe z ostatniego tankowania Sebastiena, na kilkanaście okrążeń przed metą.


avatar
z001

13.10.2008 10:15

0

To jest akcja pt: "tytuł dla Massy" :) Bourdais walczy o życie w f1 a Massa moim zdaniem trochę przesadził to on spychał Sebastiana do prawej!. Gdyby to był incydent pomiędzy Hamiltonem i Kubicą i Hamilton zrobiłby tak jak Bourdais to Kubica dostał by karę.


avatar
sztoki

13.10.2008 18:23

0

Jak zawsze Ferari ma szczescie i jak narazie karani sa wszyscy kierowcy w okolo za wyjatkiem kierowcow ferari.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu